Kjøpsbetingelser. Oppdatert 09.11.2018

Betingelsene er lette å forstå og skal være leselige for oss vanlige folk. 

Bestilling

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. Vi bekrefter din bestilling gjennom å sende deg en ordrebekreftelse. Dersom ett eller flere produkter i bestillingen er utsolgt, forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av denne. Ved utsolgtsituasjoner vil du få beskjed om det, sammen med informasjon om hva vi kan tilby, enten i form av erstatningsvare, senere levering eller tilbakebetaling. Du vil få muligheten til enten å akseptere vårt nye tilbud, med de endringer vi foreslår eller å kansellere hele ordren og få tilbakebetalt.

Avbestilling

Du kan avbestille varene. Det må skje senest ett døgn etter bestilling. 

Parter:

Selger er: Jo-Sætra produkter AS gjennom vår nettside https://www.jo-saetraprodukter.no. Org. nr: 912 830 756MVA, Ola Setroms veg 201, 7340 Oppdal, og blir i det følgende benevnt «Jo-sætra», «selger», «vi», eller «oss». Vårt telefonnummer er 947 83 370 Kontakt oss på mail på “jo(alfrakrølle)jo-saetraprodukter.no”

Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i ordrebekreftelsen, og blir i det følgende benevnt «kjøper», «bruker», «du», «deg», «din», eller «ditt». Du må være over 18 år eller ha samtykke fra foresatte for å gjøre bestillinger i vår nettbutikk.

 Hva vi selger:
1) Gele – Chutney – Edikk- Marmelade – Chaga- Saft- Drikkeklar- Saus – Ramsløk – Sirop – Spekepølse- Lammerull- Sylte:

Produktene som egner seg for transport hele året er:  Gele – Chutney – Edikk- Marmelade – Chaga- Saft- Drikkeklar- Saus – Ramsløk – Sirop. 

Produktene som vi sender kun på høst, vinter og vår er: Lammerull- Sylte.

2) Frakt og levering:

Frakt velger du på checkout siden i nettbutikken. Vi bruker Bring. Svalbard og Janmayen sender vi ikke til. Du får Brings fraktalternativer basert på ditt postnummer. Disse fraktalternativene kan være :

– Klimanøytral servicepakke må hentes på post i butikk/hentested. Du får sms/epost når varen kan hentes.

– På døren leveres hjem til deg hverdager mellom kl 08-17. Du får varsel 30-60 min før levering.

– På døren leveres hjem til deg hverdager mellom kl 17-21. Du får varsel 30-60 min før levering.

Vi sender varene våre på mandager og tirsdager*, utenom helligdager og ferie når Bring er stengt. 

3) Betaling:

Vi har følgende betalingsmåter:

– Betal med PayPal. Du trenger ingen paypalkonto og transaksjonen går enkelt og smertefritt. Betalingen skjer på PayPal sine servere der kortinformasjonen og dine personlige data behandles av dem som tredjepartsleverandør.  

– Direkte bankoverføring. Betal med ordrenummer som tekst i nettbanken til vårt kontonummer.

4) Priser:

Prisene inkluderer merverdiavgift. Matvarene vi selger er priset inkl MVA på 15%. Frakt er priset inkl MVA på 25%. Vi tar forbehold om at prisfeil kan oppstå.

5) Risikoen for varen:

Vi bærer risikoen for varen frem til den er tilgjengelig for deg på  butikk/hentested, levert på døren. Oppstår skade under transport er vi ansvarlig for den og du kan ta kontakt med oss. 

6) Angrerett

Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato samt levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering, kan vi ikke motta i retur. 
Våre varer og enkeltprodukter er å forstå som varer som “av hensyn til hygene” ikke er egnet for retur.  Om du angrer på ditt kjøp faller dette utenfor angrerett loven.

7) Forsinkelse

Dersom vi ikke klarer å levere varen i henhold til bestillingen og ordrebekreftelsen, kan du om du vil, heve kjøpet eller vi kan tilby et prisavslag. Hvis det er forhold med leveringen utenfor vår kontroll, har vi ingen mulighet til å påvirke leveringen med tanke på leveringstidspunkt og kan ikke stå til ansvar for det.

8) Reklamasjon

Når du mottar varen, sammenlikn med ordrebekreftelsen, for å sjekke at du har fått varene i henhold til bestillingen. Dersom det er en feil eller mangel ved en vare ved utlevering, vil du ha anledning til å velge enten å få et nytt eksemplar av samme vare utlevert på et senere tidspunkt, eller få betalingen for denne varen kreditert til samme konto som stod for betaling av bestillingen.

9) Kjøperens forpliktelser

Du som kunde er ansvarlig for å skrive inn korrekt informasjon i bestillingen. Er det særskilte tidspunkt det ikke passer å motta varen, eller noe vi burde vite om din bestilling, skriv i ordrenotatene på checkoutsiden før du betaler. Når varen er disponibel for deg, plikter du å hente varen eller være tilgjengelig under leveringstiden.Er du ikke hjemme når varen blir levert på døren, må den hentes på post i butikk/hentested.

10) Hendelser utenfor Jo-sætra sin kontroll

Er vi i Jo-Sætra forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som ekstremt vær, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Jo-Sætra fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle varens tilhørende kjøpesum.